Чи будуть працювати нові смуги радіочастот? » ..::Wireless Ukraine::..
 
 
WU#1 WU#2 WU#3 WU#4 WU#5 WU#6 WU#7 WU#8
 


Главная     Статьи     Наши награды Новости от НКРСИ     Мировые Новости     Входящие письма     Исходящие письма     Сотрудничество     Фотогалерея     Подписка     Полезные ссылки Контакты



 
Чи будуть працювати нові смуги радіочастот?

Як стало відомо Wireless Ukraine, Кабінет Міністрів України підтримав пропозицію урядового комітету, засідання якого відбулося 9-го лютого 2017 року. Було розглянуто питання «Про внесення змін до Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України та Плану використання радіочастотного ресурсу України».

http://195.78.68.90/7d466b10/e96baa5d.html

Мова йде про ті пропозиції, які свого часу вносила Інтернет Асоціація України, щодо питання відкриття додаткових смуг радіочастот України, у смугах радіочастот.

http://inau.org.ua/52.3724.0.0.1.0.phtml

http://inau.org.ua/52.1509.0.0.1.0.phtml

http://inau.org.ua/52.4132.0.0.1.0.phtml

Це смуги радіочастот 10,5-10,65 ГГц, та смуга радіочастот 5670-5725 МГц.

Саме про них йдеться у посиланні на проект постанови http://195.78.68.90/7d466b10/docs/c0e742d5/Porivnyalna_tablitsya.pdf

 

Чи будуть працювати нові смуги радіочастот?

 

Чи будуть працювати нові смуги радіочастот?

 

Про новації Інтернет Асоціації  України (ІнАУ) ми запитали голову комітету з радіотехнологій ІнАУ Федієнко Олександра.

 

(WU) - Пане Олександре, розкажіть, будь ласка, для чого ІнАУ ініціювало питання щодо відкриття нових смуг радіочастотного спектра (РЧР України)?

 

(О.Ф.) – Цю ініціативу ми проявили з декількох причин.

Насамперед тому, що ІнАУ – це не тільки захисник галузі від свавілля держави, але й локомотив, який сприєя її розвитку. Просування тих ініціатив, які надалі будуть сприяти розбудові та розвитку нашого телекомунікаційного суспільства, це наше основне завдання як організації.

Відкриття нових смуг для оператора це завжди прорив та нові можливості у побудові своїх мереж або каналів зв'язку. Це дає поштовх для подальшого розвитку та розширення карти покриття та абонентської бази.

На жаль, бюрократична машина нашої держави досить важка, і нам знадобилось понад рік-два, щоб зміни надійшли до Кабінету міністрів України та були прийняті. Тут, до речі, хочу подякувати всім тим державним структурам, які віднеслися з розумінням до наших пропозицій, це і регулятор, Держспецзвязок та наш профільний комітет у Верховній Раді.

Зараз ситуація така: через те, що час було втрачено, операторам, які легально будуть отримувати ліцензії на користування радіочастотами у вказаних смугах буде досить важко. Річ у тому, що інший сегмент так званих сірих операторів вже заполонили своїм працюючим обладнанням вказані смуги радіочастот. Тому я вважаю, що після отримання перших ліцензій регулятор повинен докласти зусиль для захисту вказаних смуг для нормальної роботи тих операторів, які отримають дозвільні документи. Зробити певні кроки, щоб нелегальним операторам не залишилося іншого виходу, як легалізуватися.

Це дозволить, до речі, збільшити надходженя до бюджету за рахунок сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом. 

 

(WU) - Як так сталося, що нелегальні оператори використовують обладнання та користуються вказаними смугами?

(О.Ф.) - Якщо смуга радіочастот не відноситься до смуги загальних користувачів, або не внесена до плану РЧР України, вона технічно не моніториться. Недобросовістні компанії використовують це і будують свої мережі в таких смугах і нелегально їх використовують.

Після того як у державі спростили процедуру продажу радіоелектронних засобів, то такі прилади можливо купити в Інтернет-магазинах, і не тільки. Наприклад:

http://lanmarket.ua/ubiquiti-networks/ubiquiti-networks-powerbridge-m10-1604/

https://mstream.com.ua/powerbridge-m10-ubiquiti.html .  Вказане обладнання взагалі відсутнє в реєстрі дозволеного обладнання, яке може використовуватися на території України. http://nkrzi.gov.ua/images/upload/256/4182/Reestr_v_2017_09.zip 

Але воно вільно реалізовується.

Це окреме питання, яке потребує, на мій погляд, глибокої зміни нашого законодавства, або, можливо, гармонізації з європейськими нормами та визнання їх сертифікатів на обладнання.

 

(WU) - Після того як КМУ оприлюднив рішення нового плану РЧР України, оператори вже можуть звертатися до регулятора для отримання ліцензій на користування РЧР України?

            (О.Ф.) – Ні, на жаль не зможуть. Для цього потрібно розробити деякі технічні документи, наприклад, узагальнені умови користування РЧР у вказаних смугах. Я взагалі маю думку, що вказаний спектр ще довго буде працювати не на державу, а на нелегальний сегмент ринку. І це знову пов'язано з тим, що для того, щоб легальний оператор отримав ліцензію на використання РЧР України, в реєстрі дозволених РЕЗ повинно бути внесено саме те радіоелектронне обладнання, яке може використовуватися згідно чинного законодавства у вказаній смузі РЧР України.

            Це також досить кропітка та затратна процедура. Внести один прилад коштує приблизно 100-170 тис грн. І тут є проблематика саме в тому, що компанії які продають вказане обладнання, не поспішають вкладати кошти в його легалізацію, чекаючи, що хтось це зробить за них. Ви запитаєте: «Кому це вигідно?». Це вигідно саме компаніям, які працюють в легальному полі продажу, тобто товари проходять митницю. Але на жаль, після того, як вони вкладуть свої кошти в отримання сертифікату, вказаним папером вже зможуть користуватися і ті компанії, які нелегально поставляють в Україну радіоелектронне обладнання. Вихід тут або видавати вказаний папір іменним, тобто на ту компанію, яка вклала кошти в його сертифікацію, або щоб продавці зверталися до вендора, щоб він сертифікував на нашій території своє обладнання. Існує третій варіант - це признати сертифікати європейських виробників.

 

(WU) - На ваш погляд, чьому тоді вендори не вкладають кошти в отримання сертифікатів на свою продукцію на території України?

(О.Ф.) - Відповідь досить проста. Ми не той ринок, який їх цікавить з точи зору продажу свого обладнання. Я спілкувався з відомим вендорами, такими компаніями як Mikrotik, Ubiquiti та ін.  Український ринок має досить низький відсоток на загальному світовому фоні з закупівлі їхнього обладнання, тому ми поки що не в приоритеті.

Але прогрес є і він досить стрімкий. Впровадження дротових технологій, зростання швидкості доступу, відкриття 3G це саме ті фактори, які впливають на попит їхньої продукції. Це обладнання досить нішове та розраховане на ті країни, де взагалі відсутні дротові технології і де непотрібні високі швидкості.

На превеликий жаль, в Україні немає жодних приференцій у вітчизняних виробників радіоелектронного обладнання, а це могло б значно пришвидшити впровадження та освоєння вказаних смуг РЧР України. Підприємства, які виробляють обладнання вказаного класу у нас існують. Наприклад, www.rapira.ua. До речі у зв'язку з відсутністю контролю з боку державних органів на етапі введення в експлуатацію РЕЗ сертифікатами вказаного підприємства користується всі оператори.

 

(WU) - Які наступні кроки або ініциативи плануються комитетом радіотехнологій ІнАУ?

(О.Ф.) - Наші кроки - це тільки рух уперед. Існують і інші смуги радіочастот, які також потребують вивільнення від спеціальних користувачів та переведення їх до загального користування. Наприклад, смуга радіочастот 24,1-24,2 ГГц, де знову ж таки де-факто вже будуються мережі та високошвидкісні канали зв'язку. На мій погляд, держава повинна бути більш зацікавлена в ефективному використанні спектру та отриманні регулярних надходжень до бюджету за цією статтею. Оператори, які мають бажання використовувати смугу на легальній основі, не отримують ніяких переваг. Абоненти обирають між більш дешевим «сірим» і більш дорожчим легальним варіантом організації каналів зв’язку. З міркувань економії багато з них потрапляють у пастку нелегального сервісу з негарантованою якістю. Потрібно зробити певні кроки, щоб всі оператори були в однакових умовах, а ті, що не хочуть грати по правилах, повинні нести відповідальніть у вигляді суттєвих штрафів. Такий підхід зробить невигідним нелегальне існування.

Інший наш крок - використання РЕЗ. Це питання потрібно якнайшвидше вирішувати саме у контексті прийняття сертифікатів інших країн та надання максимальних преференцій вітчизняним виробникам. Звісно законодавча ініціатива - це насамперед участь у роботі над законом про радіочастотний ресурс України. На жаль, існуючий закон вже не відповідає сучасним технологіям та вимогам.

І саме головне це контроль та збільшення відповідальності за незаконне використання радіочастотного спектра України. Ми неодноразово зверталися з пропозиціями щодо збільшення штрафів за порушення та незаконне використання радіочастотного ресурсу України. На жаль, оператори які отримали свої ліцензії та дозвільні документи, залишаються наодинці з своїми проблемами, більшість з яких пов’язані із завадами від нелегальної роботи «сірих» операторів.

 


  • КОЖЕН оператор фіксованого радіодоступу 100 відсотково порушує Закон Україн ...
  • НКРЗІ виносить на громадське обговорення регуляторний акт щодо зменшення ро ...
  • НКРЗ розглянула питання впровадження радіотехнології “широкосмуговий радіод ...
  • Про затвердження Планів перевірок суб’єктів ринку телекомунікацій та корист ...
  • Аналітики журналу Wireless Ukraine вирішили провести аналіз судових справ ...
  • «Цифровий стільниковий радіозв’язок ІМТ-2000 (UMTS)»
  • Відбулося засідання Робочої групи з питань ліцензування радіочастотного рес ...
  • ІнАУ: «ні!» демонтажу телекомунікаційного обладнання
  • Українські оператори мобільного зв’язку практично готові приступити до відк ...
  • Хіба маемо, мусимо!
  •  

























    Украинская Баннерная Сеть


    www.tetra.net.ua



    free counters



    журнал Wireless Ukraine

    © Wireless Ukraine 2012