Ліцензія, яка веде до тупику? » ..::Wireless Ukraine::..
 
 
WU#1 WU#2 WU#3 WU#4 WU#5 WU#6 WU#7 WU#8
 


Главная     Статьи     Наши награды Новости от НКРСИ     Мировые Новости     Входящие письма     Исходящие письма     Сотрудничество     Фотогалерея     Подписка     Полезные ссылки Контакты



 
Ліцензія, яка веде до тупику?

На жаль, але проблематика впровадження у смузі радіочастот 5,6-5,7 ГГц мереж передачі даних фіксованого радіозв’язку ШПС залишається дуже гострою. У редакцію звертаються оператори БМПД з усієї України із запитами що робити.

 

Ситуація така, що оператори не можуть отримати дозвільні документи. Ми вже писали, що свого часу було покладено багато зусиль на те, щоб відкрити вказану смугу, та внести зміни до плану використання радіочастотного ресурсу України. Над цим працювали профільні експерти та громадськість. Окрема подяка Інтернет Асоціації України, яка організовувала комунікації та перемовини з усіма зацікавленими державними установами, регулятором, держспецзв’язком, та генеральним штабом МО України.


Ось посилання на звернення, які були ініційовані ІнАУ:

https://inau.ua/document/lyst-no-57-vid-25032013-r-nkrzi-shchodo-vidkryttya-radiochastotnogo-resursu-v-diapazoni

https://inau.ua/document/lyst-no45-461-nkrzi-dsszzi-ta-gsh-zsu-shchodo-vnesennya-zmin-do-planu-vykorystannya

https://inau.ua/document/lyst-no03-vid-05012017-golovi-komitetu-vru-z-pytan-informatyzaciyi-ta-zvyazku-shchodo-planu

Цей список неповний, оскільки таких звернень було набагато більше.


Але на жаль, незважаючи на відкриту смугу радіочастот під потреби операторів, працювати вони там не можуть. Чому оператори не можуть працювати, ми запитали Олександра Федієнко, голову комітету з радіотехнологій Інтернет Асоціації України.


 

Пане Олександре, як ви можете прокоментувати ситуацію яка склалась з роботою у вказаній смузі радіочастот України?


Давайте я почну з того, що розповім чому ми так лобіювали відкриття цієї та іншої смуги радіочастот а саме 10ГГц.


Справа у тому, що по суті, вказані смуги використовувались і використовуються нелегальними операторами. Контроль за тими, хто незаконно користувався вказаною смугою не відбувався як з боку спецкористувачів, так і з боку УДЦР. При цьому кількість нелегально працюючих операторів тільки збільшувалась. Що заважало працювати легальним операторам, які витрачали купу часу на отримання дозвільних документів, таким чином завдавало значних збитків.


Ще недолік, це те, що абонент по суті працював з нелегальним оператором, про які критерії якості можливо тоді казати. На той час смугу 5,6-5,7 Ггц, поки не було згідно плану віддано до користування цивільних операторів, тому УДЦР взагалі не моніторів вказану смугу. Навіть я пам’ятаю ті випадки, коли представники УДЦР мені відповідали, «вони вам не заважають, так як працюють не на ваших частотах».

А відповіді департаменту державного нагляду НКРЗІ була одна, це не є суб’єкт ринку. Справа у тому, що у діючому законодавстві дійсно суб’єкт ринку (користувач), це та особа яка користується радіочастотним спектром України на підставі дозвільних документів. Тобто таке замкнуте коло, де могли працювати нелегальні оператори.


До речі в парламенті вже деякий час лежить новий проект закон про радіочастотний ресурс України 5051, який змінює це розуміння. Тобто тепер люба особа, яка користується радіочастотним спектром України, вже відноситься до користувача, і може бути притягнута до відповідальності.

 

Враховуючи це, вже тоді стало зрозуміло, що спецкористувачам ці смуги непотрібні, тобто маємо спектр, який не ефективно використовується. Моніторинг вказаного спектру також технічно досить складна штука та ще й фінансово затратна. А УДЦР хоч і державне підприємство, але все ж саме на себе заробляє кошти.



Навіщо їм моніторити щось, за що несплачені кошти?

 

Йдемо далі. Але при цьому в користуванні цими смугами була потреба серед тих гравців галузі, які вже мали інші смуги радіочастот (2,4 ГГц 5,3 ГГц), але яких їм технічно не вистачало, для подальшого розвитку своїх мереж. Якій кількості операторів була потрібна вказана смуга? Я не знаю скільки у рамках всієї України, думаю сотні, і не одна сотня, а кількість операторів в ІнАУ приблизно 60-70 підприємств, яким ця смуга була потрібна. Інша мета, це щоб за користування смугою були сплачені відповідні податки до бюджету держави, і оператор міг вільно, а саме головне законно працювати. А держава охороняла оператора від нелегального сегменту ринку. Саме тоді ми поставили собі завдання внесення змін до плану використання радіочастотного ресурсу України, у смугах 5,6-5,7ГГц та 10ГГц.


 

Яка зараз ситуація, що вдалось зробити?

 

На жаль, наші плани не було реалізовано в повні мірі. А саме, ми спромоглися відстояти інтереси операторів, та пролобіювати внесення відповідних змін до плану користування радіочастотним ресурсом України, а регулятор вже почав на платній основі видавати ліцензії операторам, але далі це глухий кут. Оператор, отримавши ліцензію на користування радіочастотним спектром України, де факто не може там працювати! Хоча ні, він може її причепити десь, на сайті, або у вбиральні.

 

Що ви вкладаєте у термін «глухий кут», та чому оператори отримавши ліцензії не можуть там працювати?

 

Дивіться, як виглядає процедура отримання дозвільного документу оператором. Спочатку оператор отримує ліцензію на користування радіочастотною смугою України, вірніше купує у держави! До речі, парадокс у тому, що ліцензія хоч і має слово «користування», фактично не дає право на користування купленою смугою оператору.


Отримавши ліцензію оператор стикається з тим, що я називаю круги аду, глухий кут. Спочатку технічний регулятор, це УДЦР Український державний центр радіочастот у рамках діючого законодавства надає оператору папірець, який називає ВИСНОВОК. Цей папірець, на мій погляд, нічого не дає, (мобільні операторі кажуть, що він дає право на будівництво, маячня) так от, отримавши цей папірець, для вказаних смуг радіочастот 5,6-5,7 ГГц, практично у 100 відсотках там буде те, що оператор повинен погодити на натурних випробуваннях НВ роботу свого обладнання з роботою обладнання спецкористувача або іншого суб’єкта. Це при тому, що ніхто не знає, що там відбувається у тій смузі радіочастот, тобто фактично ми так і не маємо інструментів аналізу завантаженості смуги.

 

От що у мене завжди викликало здивовання, так це те, що оператор повинен робити всі погодження самостійно! Тобто він сам повинен взяти на себе всю ту логістику по комунікації всіх зацікавлених осіб, щоб потім отримати наступний папірець, що вони провели натурні випробування і всі задоволені.


 

Ми пам’ятаємо ваші матеріали, у яких ви розповідали про досвід моніторингу смуг РЧР у інших країнах. Там були наведені приклади щодо ефективного контролю та аналізу смуг РЧР у сусідніх країнах.

 

На жаль, в Україні ці апробовані практики досі не були впроваджені.

Наші оператори вимушені працювати в «сірому» середовищі на одних умовах з нелегалами. Та ще й витрачати свій час та кошти на такі от «випробування».


 

А як відбувається такі випробування?

 

Враховуючи, що кожний етап проходження виконання дії у законодавстві люблю сам на собі випробувати, я частенько бував на тих НВ. Друзі, це профанація. Я не кажу за ВСІХ, можливо у мобільних операторів все не так, але коли ми зустрічаємося з тими представниками інших операторів, або спецкористувачів, перше що я питаю у сторін, за якою методикою будемо проводити натурні випробування у цифрових технологіях!? І дуже добре коли мені відповідають, щодо відсотка втрат на їх мережах, які вони аналізують якимись своїми інструментами.Спецкористувач то окрема тема.

 

 

А робляться якісь новації, щодо спрощення роботи для операторів?

 

Так, таке відбувається. От наприклад УДЦР запустив вже електронний кабінет користувача, де користувач/оператор може виконувати якісь дії. На жаль, поки адміністративні і дуже в обмеженому колі. От наприклад, чому УДЦР не зробити єдине вікно за додаткові кошти, щоб оператор не бігав як дурень серед тих користувачів з іншим папірцем, де потрібно щось погоджувати.

 

Ще раз кажу, у наших випадках як і з вказаною смугою це суто формальні питання. Ми йдемо до електронної держави, але на жаль по суті залишаємося все ще у парадигмі бігунків, паперів, купи дзвінків, та людського фактору.

 

От наприклад, якщо людина у МО пішла у відпустку, то все, чекайте поки не вийде. Взаємодії між реєстрами цивільних користувачів (УДЦР) на частотне присвоєння та реєстрами спецкористувачів скоріше за все не існує. Бо я так і не зміг зрозуміти, що там погоджувати 60 діб!?

 

Так, в законі про радіочастотний ресурс вказано до 60 діб, але друзі, ми з вами живемо у досить швидкий парадигмі. Оператор інколи не в змозі чекати той формалізм! А до речі завжди витримуються терміни, жодного разу не погодили так, щоб раніше. При цьому багато років у цій смузі все одно працюють нелегально оператори! І всім до них байдуже. І податки вони не сплачують, і бюджет хоч і невеликі кошти, але не до отримує.


 

Який вихід на вашу думку?

 

На жаль, я зараз не бачу у рамках діючого законодавства швидкого виходу. Саме головне я не бачу зацікавленості ні УДЦР, ні МО, ні тим паче регулятора, вирішувати ці проблеми. Мені прикро, що всі наші сили як громадськості щодо побудови офіційного ринку руйнуються об якісь перепони. Що ми будемо робити далі? Ми будемо і вподальшому працювати у цьому напрямку, але я вважаю, що потрібно змінити вектор у контексті відмови від отримання дозвільних документів, як це робиться у смузі 2,4 ГГц, для всіх смуг 5 ГГц.

 

  Якщо ці установи, не в змозі обслуговувати бізнес, то потрібно їх викреслити з ланцюгу. До речі, ці смуги у всьому світі RLANs саме працюють на бездозвільній основі. Будемо тиснути на ГШ МО України, щоб вони звернули увагу на цивільних операторів та як найшвидше давали свої відповіді. Безпека держави потрібна, і ми це розуміємо.

 

Але я досить фахова людина, щоб розуміти технічні питання, та де ми можемо заважати, а де просто є бюрократизм та небажання працювати. Про яку програму цифровізації держави може йти мова, наприклад, якщо ми кажемо про невеличке селище? Куди от точно не прийде жоден 3,4 G. А проводові мережі там також не вигідно впроваджувати. Тому саме за такими нішовими рішеннями, для таких операторів і відкривали ми вказані смуги радіочастот.

 

 

Що робити тим операторам які вже отримали відповідні ліцензії?

 

Це дуже складне питання і мені соромно їм зараз відповісти, що на жаль, ми поки знаходимося у тупику. Взагалі я раджу поки не отримувати ліцензії на користування вказаною смугою до тих пір поки на отримання дозвільних документів існує той формалізм. Поки установи не повернулися обличчям до оператора, хоча вони і діють у рамках діючого законодавства, а ГШ МО України взагалі не цікавлять наші питання, як цивільних операторів.

 

Давно вже потрібно скасувати ті атавістичні примітки корупціонерів у таблиці розподілу смуг радіочастот. Де практично всі смуги радіочастот належать військовим. Ну а нелегали, я так розумію, вони як працювали так і працюють, і ніхто їм нічого не зробить.

 

 

Дякуємо Олександре за розмову. Сподіваємося що Вас все ж таки почують та почнуть перейматися і в казаним питанням.

 

Ліцензія, яка веде до тупику?



  • Чи будуть працювати нові смуги радіочастот?
  • Законодавче поле України у сегменті використання РЧР України
  • Що таке якість мобільного зв’язку та с чого вона складається?
  • КОЖЕН оператор фіксованого радіодоступу 100 відсотково порушує Закон Україн ...
  • Хіба маемо, мусимо!
  • НКРЗ розглянула питання впровадження радіотехнології “широкосмуговий радіод ...
  • НКРЗІ удосконалює нормативно-правове забезпечення протидії порушенням закон ...
  • Аналітики журналу Wireless Ukraine вирішили провести аналіз судових справ ...
  • НКРЗІ виносить на громадське обговорення регуляторний акт щодо зменшення ро ...
  • LPWAN технологій, та інші технології 3GPP Частина-2
  •  























    Украинская Баннерная Сеть


    www.tetra.net.ua



    free counters



    журнал Wireless Ukraine

    © Wireless Ukraine 2012